אמצעי הטיפול הפיזיותרפי

היתרון הגדול של המכון וייחודו מתבטא בשילוב הטכניקות מעולם הפיזיותרפיה יחד עם בניית תוכנית אימונים שיקומים המאפשרת חזרה לשגרת אימונים בין אם מדובר על ספורטאים מקצוענים וחובבניים ובין אם מדובר על האוכ' הרגילה. שילוב בין תחומים אלו יחד עם תזונה, הקננית הרגלים למניעת הישנות הבעיה, לימוד והדרכה הם מהווים לדעתנו חבילת פיתרונות אשר תשפר את אורח חייהם של המטופלים שלנו ותביא להבדל גדול בכאביו.

טיפול מנואלי-ידני בפיזיותרפיה כולל מספר טכניקות:

מוביליזציות הנעה פסיבית של המפרקים, שרירים, גידים, פאציה בגוף וחוליות עמוד השדרה באמצעות הפעלת כוח בדרגות שונות של הפיזיותרפיסט על אותם מפרקים, רקמות רכות וחוליות בהתאם לסוג הפציעה שאובחן בבדיקה הפיזיקלית. השימוש במוביליזציות התבסס על מודל תיאורטי לפיו ההגבלה בתנועה נבעה מנוקשות במפרק או מכאב שנבע מהמפרק. חוקרים שונים התבססו על ההנחה כי טיפול במפרק בעייתי ונוקשה ע"י תנועה אקססורית פסיבית משפרת את טווח התנועה במפרק על ידי שיפור הקינמטיקה. המחקרים הקיימים היום מצביעים על כך שהאפקט הטיפולי-אנלגטי של מוביליזציות ומניפולציות הינו תופעה רב מימדית הכוללת מנגנונים סגמנטליים. גוף הראיות הקיימות כיום אינו מאפשר עוד להתכחש לעובדה שלמוביליזציות ומניפולציות השפעה ייחודית על מערכת הכאב והתנועה ויכולות לשפר משמעותית את תפקודו של המטופל ולהקל על מכאוביו.

מניפולציות סוג נפרד של מוביליזציות אשר עושות שימוש בהפעלת כוח מהיר, קצר וחד על חוליות עמוד השדרה והמפרקים בגוף. המניפולציות כאשר מופעלות ע"פ היגיון קליני וביסוס טיפולי עשויות להקל באופן משמעותי על מצבו של המטופל.

טכניקות לרקמות רכות

עיסוי רפואי, עיסוי רקמות עמוק,עיסוי ספורטאים, כיווץ-הרפיית שרירים PNF.

עיסוי הוא שיטת מגע המבוססת על חיכוך, שפשוף ולחיצה בנקודות שונות בגוף אשר מבוצעת על ידי אדם או באמצעות מכשור מכני. במכוננו תמצאו טכניקות עיסוי רבות המותאמות אישית לכל מטופל בין אם מדובר על עיסוי רקמות עמוק, עיסויי ספורטאים, טכניקות שחרור שרירים שונות ועוד.

לחץ/שחרור רקמת שריר-פאציה (myo-fascial)- הפעלת לחץ קבוע על הרקמות הרכות שגורם לשינוי תבניות אבנורמליות של סיבי הרקמה.

לחץ/שחרור נקודות איסכמיות (Trigger Points)- הפעלת לחץ קבוע בנקודות שונות על-פני הרקמה הרכה, שבהן אספקת הדם הינה לקויה.

דיקור יבש -גירוי תוך שרירי- intramuscular stimulation

דיקור מערבי יבש

במכון יתבצע הדיקור אך ורק ע"י עידן סגל לאחר שלמד והתנסה במאות מטופלים והשיג תוצאות נהדרות. הדיקור המערבי מבוסס מחקרית ומיועד לאותן נק' בהן אספקת הדם לשריר לקויה. הוא מתבצע במחטים דקיקות שאינן פוצעות את הריקמה, סטריליות, חד פעמיות. הדיקור מכוון לפגוע בנקודות בשריר המכונות נקודות טריגר trigger points , הגורמות לשרירים מכווצים, פחות חזקים, רגישים ובד"כ יש הקרנה של הכאב- לעתים לאיזורים מרוחקים מאוד מן השריר עצמו. הסיבות לכך יכולות לנבוע ממתח שרירים אקוטי או כרוני, פגיעה שרירית, ביומכאניקה לקויה, מתח נפשי ,ופגיעה ולחץ עלהעצבים היוצאים מחוט השדרה. ע"פ ניסיוננו הטיפול מצויין ולרוב ישנה הקלה משמעותית בכאבים ותחושת שחרור גדולה. הדיקור גורם לגירוי המביא להפעלה מחדש של השריר ולהחזרה לטווחי תנועה מקוריים, כשהכאב בדרך כלל יורד בימים הראשונים שלאחר הטיפול.

לטיפול המנואלי מתווסף טיפול במכשיר עיסוי הפועל בטכנולוגית EMS , גירוי השרירים באמצעות גלים חשמליים זעירים הגורמים לשריר להתכווץ ולהירגע, ובכך משפיעים על קבוצת השרירים הנבחרת ברמה עמוקה. כמו כן אנו משתמשים בUS אשר בעת הצורך יחמם וירגיע את הרקמה הפגוע ע"י חימום עמוק, ירחיב את כלי הדם באזור ויגרום לאספקת חמצן גבוהה יותר.

במכון אנו משתמשים גם באמצעי חבישה שונים החל מטייפינג הנועד לקבע את המפרק ולתת תמיכה לאיזור הפגוע וכלה ב-kinisiotaping המיועד להרים מעט את העור ולאפשר זרימת דם מוגברת

Featured Posts